26 września 2022

adabar.pl

blog o imprezach

Co, jeśli nie alkohol? Kieliszek albo trzy inne możliwości

Z problemami, nieprzyjemnymi zdarzeniami, emocjami można sobie radzić różnie. Dla osób z problemem alkoholowym nie jest to tak jasne. Gniew, rozgoryczenie czy smutek sprawiają, że niemal automatycznie sięgną po butelkę.

Kluczowy jest ten moment, kiedy pojawia się silna ochota na alkohol. Wygrać może wtedy chęć zachowania trzeźwości. Wszystko inne niż napicie się, jeśli nie szkodzi takim osobom czy innym ludziom, jest dużo lepsze. Musi to być działanie, które powoli obniżyć poziom stresu czy złych emocji. Dla wielu osób konieczna jest terapia antyalkoholowa. Warto też mieć sprawdzone sposoby na emocje i wszystko to, co skłania do sięgnięcia po kieliszek.

Telefon do przyjaciela lub innej zaufanej osoby

W trudnej chwili dobrze jest mieć do kogo zadzwonić. To może być przyjaciel, dawny dobry znajomy, nowy znajomy z terapii antyalkoholowej, terapeuta. Alkoholizm to jeden z tych problemów, które powodują izolację społeczną. Zwykle jednak da się znaleźć kogoś, do kogo można zadzwonić. To musi być osoba, do której będzie można się odezwać o każdej porze dnia i nocy. Rozmowa osłabi silne emocje. Być może też da się razem ustalić pierwszy krok do rozwiązania problemu, który je wywołał.

Spacer, bieganie, wizyta na siłowni

Osoby sięgające w nadmiarze po alkohol, zaniedbują się. Za mało w ich życiu ruchu. Gdy ważne staje się, by uporać się z alkoholizmem, trzeba to zmienić. Aktywność fizyczna to także skuteczny sposób na te sytuacje, gdy pojawia się ochota na alkohol. Gdy problemem są silne emocje, dobrze jest wybrać coś wymagającego dużej energii np. szybki spacer, bieg, trening na siłowni. Każdy rodzaj aktywności daje poczucie własnej siły. To z kolei pozwala uwierzyć, że można sobie poradzić. Nie ma takiej presji, by sięgnąć po trunek.

Relaks w ciepłej wodzie zamiast kieliszka

Inny skuteczny pomysł, by powstrzymać się od alkoholu, to relaks w wannie. Ciepła woda i pachnący płyn do kąpieli przyniosą ukojenie. W momencie, gdy pojawi się ochota na alkohol, trzeba skierować się do łazienki i przygotować sobie kąpiel w wannie. Zanurzenie w ciepłej wodzie uspokoi emocje i obniży poziom stresu. Robienie czegoś specjalnie dla siebie zwiększa poczucie własnej wartości. Alkoholizm sprawia, że ludzie źle o sobie myślą. Łatwo wtedy o to, by korzystać z prostych i szkodliwych rozwiązań typu kieliszek alkoholu. Z braniem kąpieli nie trzeba więc czekać do trudnej sytuacji. Najlepiej spędzać tak czas często, właśnie po to, by nabrać poczucia własnej wartości.
Warto mieć w pogotowiu metody, które pozwolą nie sięgnąć po kieliszek. Niekiedy konieczna jest terapia antyalkoholowa. Dopiero po jej rozpoczęciu metody powyższe i podobne są możliwe do zastosowania. Jeśli alkoholizm nie jest mocno zaawansowanym schorzeniem, można się opanować. Nie należy więc czekać z wypróbowaniem tych sposobów.

Wszystkie trzy formy zastąpienia alkoholu są na pewno ciekawą alternatywą. Jednak jeśli mamy prawdziwą ochotę się napić alkoholu, to pamiętajmy, aby nie jeździć pod wpływem. Możemy skończyć jak znany celebryta, który został zatrzymany podczas jazdy po spożyciu alkoholu. Na stronie www.ploteczek.pl przeczytasz o konsekwencjach tego czynu dla polskiego celebryty.